Онлайн букмейкърът PointsBet Australia беше глобен с 500 800 австралийски долара (приблизително 300 000 евро), след като беше установено, че е нарушил закони за спам и самостоятелно изключване от хазарт. Да, това е една огромна глоба за PointsBet…
Повече за въпросната глоба за PointsBet
Разследване на Австралийската агенция за комуникации и медии (ACMA) показа, че компанията е изпратила над 800 маркетинг съобщения на клиенти, които официално са се отказали от онлайн залагания чрез националната система BetStop.
По-конкретно, между август и септември 2023 г. PointsBet е изпратил 508 промоционални съобщения до хора в списъка на BetStop, а между септември и ноември – още 705 имейла с линкове към платформата, без опция за отписване. Освен това, са били изпратени и 90 търговски SMS съобщения без контактна информация за подателя. И това е довело до солидна глоба за PointsBet.
Какво казват за случая?
Председателят на ACMA, Нерида О’Лофлин, подчерта, че действията на компанията подкопават усилията на хората, решили да се дистанцират от хазарта:
“Когато някой се регистрира в BetStop, той прави активна стъпка да прекъсне връзката си с онлайн залаганията. Тази воля не бива да бъде заобикаляна от компании като PointsBet.”
PointsBet призна за технически проблем, довел до нарушението, и пое ангажимент да подобри вътрешните си системи. Въпреки това, експерти като д-р Чарлз Ливингстън от Monash University настояват за по-сериозни мерки – включително създаване на национален хазартен регулатор в Австралия. И това не отменя въпросната глоба за глоба за PointsBet.
“Глобите от половин милион са капка в морето за компании, които печелят милиарди. Необходими са ефективни институции и реален контрол.”
Случаят с PointsBet отново повдига важния въпрос: кой наистина защитава уязвимите играчи? А за още интересни новини от света на хазарта – следете сайта ни!